1. Java, OOP
2. Mreze, Cisco
3. OS, Linux
4. Baze, Oracle
Javljaj, to je ta, upisuj ne razmisljaj, uzimaj kredit, ne pitaj za cenu...
A do tada mozes da gledas (i places):
Matematika 1
Matematika 2
Matematika 3
Matematika 4
Fizika 1
Fizika 2
Elektronika 1
Elektronika 2
Organizacija 1
...
Nije samo to problem. Kljucni problem skolskog sistema je sto je orijentisan na "uravnilovku", kao sto je bio i ostatak drzave. Program je manji problem od nacina ocenivanja, na nasim fakultetima se vrednuje znanje jednako onome u knjizi (sto idelano motivise prepisivanje) i resavanje zadataka iz zbirke. Ko zna knjigu i zbirku napamet polaze sa visokom ocenom, a ne mora uopste da razume o cemu se tu radi. Koliko vidim od mladjih, ove "reforme" su samo presipanje iz supljeg u prazno, prakticnog rada i dalje nema, i sve je isto kao i pre, samo sa vise radnih mesta za razne asistente i profesore koji se zadnjih 30 godina biraju po nepotizmu, poltronizmu ili pratijskoj liniji a ne strucnosti. Cak i oni redji, koji jesu strucni, nisu u stanju da to znanje prenesu, no to ne samo da niko ne sankcionise, vec i podrzava. Jedino je kod nas profesor kome 80-90% studenata padne ispit "autoritet" ili "strog profesor", a ne mamlaz koji ne ume da objasni studentima.
Naravno, ovo se zavrsava katastrofalno po studente, koji izlaze sa diplomama i bez ikakvog znanja ili razumevanja. Vecina njih je imala neke jako bitne osnove za vreme studija kao deo gradiva, ali ih je naucila za ispit, ili prepisala, i nikada nije nista ni zapamtila. Zastrasujuc procenat svrsenih IT inzenjera ne razume OSI model, dobar deo njih ima u glavi nesto virtuelno poznato kao "TCP/IP", sto je za njih vise mantra koju treba ponavljati nego realan koncept, tako da kad im spomenes ICMP ili UDP gledaju u tebe kao u marsovca. Ovo je cesta pojava i kod ljudi koji imaju polozene sertifikate, a nemaju nikakvo prakticno znanje, opet kao jednostavna posledica toga da su spremali sertifikat a ne ucili da nauce.... Krivca je lako naci u skolskom sistemu, ali niko od nadleznih i odgovornih nema ni volje ni zelje da to menja - uostalom oni su, po nekoj vec liniji, zaposlili lep deo tih "naucnih radnika". Uostalom na sertifikate, kao i na diplomu, velika vecina gleda samo kao na nacin da se dodje do posla, po mogucstvu udobnog u drzavnoj firmi, uz sto vecu platu i sto manje rada....
Jedino moguce resenje za privredu je tezak, mukotrpan i skup proces screeninga ljudi koje ce zaposliti, koji zapravo na poslodavca prebacuje odgovornost da oceni kompletno znanje kandidata, posto zna da ne moze da se pouzda u bilo koji papir koji on donese. Na zalost, radno iskustvo je jedini koliko-toliko realan kriterijum, tako da vecina poslodavaca danas zaposljava samo ljude koji su pre njih vec nesto radili, makar to nesto bilo i iz hobija.... Neki licni pet projekat, ili volja da se malo procacka nesto govori mnogo vise o kandidatu nego bilo koja diploma i mnogo je bolja sansa da ce kandidat biti pozvan na razgovor. Ovo, naravno, nije problem samo poslodavaca vec i onih koji ulazu svoje vreme i trud u dug period strucnog obrazovanja, zajedno sa vecom kolicinom (tudjeg) novca, a koji zavrsavaju sa papirom cija vrednost i nije velika... :/
Blasphemy? How can I blaspheme? I'm a god!'