andzsela Skola Novi Sad
Član broj: 284679 Poruke: 3 *.dynamic.isp.telekom.rs.
|
Predajem tekstilne strucne predmete u srednjoj skoli, ali su me sad pozvali na pedagogiju i psihologiju.Da li je dobro da po tome ucim?
PEDAGOGIJA-pitanja
Vaspitanje
1. Značaj vaspitanja za razvoj pojedinca i društva.
2. Mogućnosti i granice vaspitanja.
3. Odlučujući faktori u razvitku ličnosti.
4. Vaspitanje i ličnost.
5. Vaspitanje i društvo.
6. Vaspitanje i kultura.
7. Vaspitanje i rad.
8. Najpoznatije koncepcije (teorije, škole, pravci vaspitanja).
9. Cilj i zadaci vaspitanja.
10. Problemi konkretizacije ciljeva i zadataka vaspitanja u praktičnom radu.
Pedagogija
1. Pedagogija od uopštavanja iskustva do nauke.
2. Istorijski pregled razvoja vaspitanja i pedagoške nauke.
3. Najpozantiji pedagozi i njihova dela.
4. Sistem naučnih disciplina u pedagogiji i odnos prema drugim naukama.
5. Naučno istraživanje pojave u oblasti vaspitanja i obrazovanja - metodologije pedagoških istraživanja.
6. Praktična pitanja izrada naučno-istraživačkih instrumenata u pedagoškim istraživanjima (izrade testova znanja, anketnih listova i slično).
7. Škola i školski sistem.
8. Od tradicionalnog do savremenog školskog sistema (predškolske ustanove, osnovna i srednja škola, visokoškolske ustanove).
9. Struktura obrazovno-vaspitnih aktivnosti savremene škole.
10. Savremena kritika škole kao institucije.
11. Škola i njeno okruženje; vaspitanje u porodici, vaspitanje u slobodnom vremenu, vaspitni značaj sredstava masovnog komunicaranja (štampe, radija, televiz-ije, filma i pozorišta), vaspitanje i obrazovanje odraslih.
12. Škola kao pedagoški i kulturni centar lokalne sredine.
Metodička pitanja vaspitnog rada
1. Neophodnost poznavanja praćenja razvoja ličnosti učenika.
2. Opšti principi vaspitnog rada.
3. Opšte metode vaspitanja ličnosti i sredstva koja se najčešće koriste u vaspitnom radu.
4. Nastavnik: odlike poziva i ličnosti.
5. Nastavnik u funkciji odeljenjskog starešine.
6. Osnovni teorijski i metodološki problemi didaktike.
7. Didaktika kao teorija o obrazovanju i nastavi.
8. Didaktika i druge nauke.
9. Osnova i suština nastavnog procesa.
10. Zakonitosti i odlike nastavnog procesa.
11. Primena teorija intelektualnog razvoja ličnosti učenika u nastavi.
12. Primena teorije razvoja ličnosti u nastavnom procesu.
13. Razvijanje sposobnosti učenika u procesu nastave.
14. Opšti didaktički principi i pravila.
15. Zakonitosti, principi i pravila nastave.
16. Obeležja i sistematika didaktičkih principa.
17. Karakteristike pojedinih principa.
18. Problemi sadržaja nastave.
19. Shvatanja o sadržajima nastave.
20. Izbor nastavnih sadržaja.
21. Opšte i stručno obrazovanje.
22. Nastavni plan.
23. Nastavni program.
24. Udžbenici i priručna literatura za nastavnike i učenike.
25. Metode i sredstava nastave.
26. Pojam nastavnih metoda.
27. Klasifikacija nastavnih metoda.
28. Specifičnosti pojedinih nastavnih metoda.
29. Kriterijumi za izbor i primenu nastavnih metoda.
30. Odnos nastavnih metoda i nastavnih sredstava.
31. Nastavna sredstva, njihove karakteristike i način korišćenja u nastavi.
32. Organizacija nastave.
33. Motivacija učenika za učenje u nastavnom procesu.
34. Oblici i tipovi nastave.
35. Školski i domaći rad učenika.
36. Ponavljanje, utvrđivanje i vežbanje u nastavnom radu.
37. Proveravanje rezultata nastave - ocenjivanje rada, uspeha i razvitka učenika u nastavi. Planiranje nastavnog rada.
38. Nastavnik kao činilac nastavnog procesa.
PSIHOLOGIJA
1. Predmet psihologije i njen značaj za uspešno obavljanje vaspitno-obrazovne delatnosti.
2. Način prikupljanja podataka i zaključivanja u psihologiji (metode i tehnika psiholoških istraživanja).
3. Učenje i razvoj.
4. Razvoj i priroda razvojnih promena.
5. Zakonitosti psihičkog razvoja.
6. Pol, uzrast i učenje.
7. Pokretači psihičkog razvoja učenika.
8. Detinjstvo i njegov značaj u životu jedinke.
9. Razvoj mišljenja.
10. Govor i mišljenje.
11. Razvoj stvaralačkog mišljenja.
12. Razvoj emocija i izražavanje emocija.
13. Razvoj ličnog identiteta.
14. Učenje (pojam, vrste, karakteristike).
15. Pamćenje.
16. Zaboravljanje.
17. Sposobnosti.
18. Motivacija za učenje.
19. Ekonomija i tehnika procesa učenja.
20. Transfer učenja.
21. Programirano učenje (vrste, karakteristike, mogućnosti praktične primene).
22. Ispitivanje, ocenjivanje i vrednovanje znanja i napredovanja učenika.
23. Različiti načini i pristupi ocenjivanja.
24. Faktori koji utiču na ocenjivanje.
25. Testovi znanja, testovi postignuća, njihove karakteristike i mogućnost primene.
26. Adolescencija kao period sticanja ličnog identiteta.
27. Telesni razvoj i promene u pubertetu i adolescenciji.
28. Uključivanje adolescenata u svet odraslih.
29. Problemi u vezi sa osamostaljivanjem, izborom poziva, prihvatanjem životne filozofije, sistema vrednosti, seksualnim ponašanjem i dr.
30. Adolescencija dečaka i devojčica.
31. Psihički razvoj u.adolescenciji, promene u intelektualnoj i emocionalnoj sferi.
32. Sukobi u adolescenciji.
33. Psihologija nastave.
34. Različite teorije nastave.
35. Školovanje dece sa smetnjama u razvoju.
36. Rad sa obdarenom decom.
37. Psihološki problemi vaspitanja i samovaspitanja.
38. Jedinstvo ličnog i socijalnog.
39. Razvijanje moralne svesti, moralnog suđenja i moralnih stavova i savesti kod učenika.
40. Frustracije i konflikti u školskim si¬tuacijama.
41. Psihološhi aspekti formiranja odeljenskih zajednica učenika.
42. Disciplina u školi.
43. Mentalno-higijenski problemi u školi.
|